رانندگی هنگام اس ام اس زدن !
وقت وب گردی که میشه هیچ کجا ایران وب نمیشه
ایران وب رقابت نمی کند ؛ رقابت می آفریند

داستان چپ دست ها و آی فون۴

 

چپ دست ها معمولاً با بیشتر ابزارها و وسایل موجود مشکل اساسی دارند . واقعاً چه کسی فکر می کرد، چپ دست بودن می تواند بر نحوه آنتن دهی یک تلفن همراه اثر منفی بگذارد ؟در ادامه صفحه «دنیای موبایل» این شماره هم با ارائه چند عدد و رقم به علاقه وافر راننده ها برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی پی می بریم و نیز نحوه ردیابی و شاید نابودی یک تلفن همراه سرقت شده را فرا می گیریم.

 

چپ دست ها معمولاً با بیشتر ابزارها و وسایل موجود مشکل اساسی دارند . زیرا بیشتر ابزارها برای راست دست ها طراحی شده است و چپ دست ها برای استفاده از این وسایل باید کمی ت مرین کنند. حالا جدید ترین مشکل برای چپ دست ها رخ داده است . واقعاً چه کسی فکر می کرد، چپ دست بودن می تواند بر نحوه آنتن دهی یک تلفن همراه اثر منفی بگذارد ؟ مثل این که زمان آن رسیده یک همدردی اساسی با دوستان چپ دست خود داشته باشیم! از این موضوع که بگذریم، به موضوع روی آوردن نوکیا به سیستم عامل اپن سورس آن هم برای اسمارت فون های سری N که روزگاری فاتح بازارهای دنیا بود، می رسیم که با ورود اسمارت فون های رقیب، دیگر آن شکوه و عظمت گذشته را ندارد. در ادامه صفحه «دنیای موبایل» این شماره هم با ارائه چند عدد و رقم به علاقه وافر راننده ها برای استفاده از تلفن همراه حین رانندگی پی می بریم و نیز نحوه ردیابی و شاید نابودی یک تلفن همراه سرقت شده را فرا می گیریم.

 

داستان چپ دست ها و آی فون۴

 

کمی بعد از عرضه آی فون ۴ بود که ایجاد یک ایراد اساسی توجه همه را به خود جلب کرد: اگر با دست چپ این گوشی را بگیرید، طوری که گوشه سمت چپ و پایین آن با دستتان پوشیده شود، آنتن دهی آی فون دچار مشکل شده و تأثیر منفی روی ارتباط می گذارد، به گونه ای که نشانگر آنتن هم تضعیف سیگنال را نشان می دهد. این مورد زمانی تشدید می شود که دست عرق کرده باشد.

 

اپل در واکنش به انتقادات در نشستی خبری عنوان کرد که گرفتن هر تلفن همراهی سبب درصدی تضعیف سیگنال و کاهش عملکرد آنتن می شود و ممکن است یک محل روی گوشی نسبت به جاهای دیگر آن حساسیت بیشتری داشته باشد که این به نوع قرارگیری آنتن بستگی دارد و یک مورد طبیعی برای هر تلفن بی سیم به شمار می رود. البته، اپل در ابتداپیشنهاد حکیمانه ای هم برای حل مشکل پیش روی کاربران آی فون ۴ گذاشت: «برای رفع مشکل، گوشی را این طور نگیرید!» اما این شرکت سرانجام اعلام کرد که برای رفع این مشکل همه خریداران آی فون ۴ یک پوشش محافظ رایگان نیز دریافت خواهند کرد.لازم به یادآوری است که در آی فون ۴ دو آنتن در خارج گوشی کار گذاشته شده است. برخی دلیل بروز مشکل ذکر شده را مربوط به جای گیری این دو آنتن آی فون ۴ می دانند. آنتن سمت چپ، به سیگنال های وای فای و بلوتوث مربوط است، درحالی که آنتن سمت راست وظیفه دریافت سیگنال های تلفن همراه را برعهده دارد. بر این اساس، برخی معتقدند، گرفتن آی فون ۴ با دست چپ سبب می شود سطح بیشتری از دست (همه چهار انگشت) با سمت راست گوشی تماس داشته باشد و همین سبب ایجاد اختلال در برقراری ارتباط می شود (شکل زیر ).

 

با این اوصاف برخی معتقدند، مشکل به گوشه سمت چپ و پایین این گوشی مربوط می شود. عده ای تأیید کرده اند که لمس این ناحیه سبب تضعیف سیگنال ۳G می شود، اما تأثیری روی EDGE یا WiFi ندارد. البته، هنوز به طور دقیق مشخص نیست برای رفع اساسی این مشکل در نسل جدید اسمارت فون های خود چه راه حلی را بر خواهید گزید.

 

MeeGo و سری N

 

نوکیا پس از یک دوره پر فراز و نشیب و تلاش های بی حاصل، سرانجام در نظر دارد برای اسمارت فون های سری N خود به جای سیمبیان از سیستم عامل MeeGo که مبتنی بر لینوکس است، استفاده کند، به این امید که با این پلتفرم جدیدبا رقبایی نظیر اپل و گوگل رقابت کند. گوشی های سری N نوکیا تا پیش از معرفی آی فون از سوی اپل سال ها بر بازار اسمارت فون ها مسلط بودند. بر همین اساس، بنابر گفته ها، اسمارت فون بعدی نوکیا یعنی N۸ آخرین گوشی سری N نوکیا خواهد بود که از سیستم عامل سیمبیان بهره می برد.

 

به این ترتیب، نوکیا در مدل های ارزان قیمت خود همچنان از سیمبیان استفاده خواهد کرد. در ماه فوریه، اینتل و نوکیا از تصمیم خود برای ارائه MeeGo خبر دادند که طی آن پلتفرم مبتنی بر لینوکس Maemo نوکیا با Moblin اینتل به هم می پیوستند. باید توجه داشت، نسخه های دیگر مبتنی بر سیستم عامل لینوکس نظیر آندروئید گوگل و بخش عمده ای از بازار ابزارهای همراه را به خود اختصاص داده اند و حالا باید دید راهبرد جدید نوکیا تا چه اندازه موفق عمل می کند.

 

دزدها و تلفن های همراه

 

گم کردن تلفن همراه می تواند برای همه یک اتفاق ناراحت کننده باشد. اگر گوشی مورد نظر از نوع گوشی های معمولی باشد، گم شدن آن کمتر باعث تأسف می شود، اما در اسمارت فون هایی نظیر بلک بری که توانایی ذخیره اطلاعات محرمانه را دارند، این امر می تواند علاوه بر تحمیل خسارت مالی خطر افشای اسرار را نیز در پی داشته باشد، اما برای باز پس گیری تلفن همراه گم شده چه کاری می توان کرد؟ روش هایی برای ردیابی یک گوشی گمشده وجود دارد. یکی از معمول ترین راه ها یادداشت شماره های IMEI، MEID یا ESN گوشی است، این یک کد شناسایی منحصر به فرد است که می توانید با دادن آن به پلیس یا مقامات مسئول اقدامات مناسبی را انجام دهید.

 

بسیاری از سرویس دهنده ها در ازای دریافت مبلغی امکان ردیابی گوشی را فراهم می کنند. البته، باید از قبل این ویژگی را فعال کنید. دارندگان تلفن های مبتنی بر آندروئید می توانند از برنامه Mobile Defense استفاده کنند که علاوه بر فراهم کردن امکان ردیابی گوشی، امکان قفل از راه دور، گرفتن نسخه پشتیبان یا استفاده از سرویس های Wipe را نیز فراهم می کند. دارندگان آی فون که مشترک MobileMe هستند، می توانند از ویژگی Find My iPhone آن استفاده کنند. این ویژگی موقعیت فعلی گوشی را روی یک نقشه گوگل نشان می دهد. اگر با این روش موفق نشدید گوشی را بیابید می توانید از راه دوراطلاعات آن را نابود کنید.

 

در صورتی که نمی خواهید از MobileMe استفاده کنید، می توانید از نرم افزار ردیابی iHound استفاده کنید. البته، این نرم افزار متکی بر فریب سارق به منظور اجرا و ارسال مکان تلفن برای شما است که کمی دشوار به نظر می رسد، اما از MobileMe ارزان تر است. صاحبان بلک بری نیز می توانند از نرم افزار Berry Locator بهره ببرند که یک پیام برای گوشی گم شده ارسال می کند و روی یک نقشه مبتنی بر وب و با استفاده ازپی سی نشان می دهد گوشی کجا است. صاحبان تلفن مبتنی بر ویندوز می توانند از سرویس My Phone استفاده کنند. این سرویس همگام سازی را مایکروسافت برای عقب نیفتادن از قافله ارائه کرده است و می توان از آن برای ردیابی استفاده کرد. به این ترتیب که مکان گوشی را در آخرین باری که داده ها را همگام کرده از طریق امواج نشان می دهد و ناگفته پیدا است که روش جالبی نیست، اما در برخی موارد می تواند کمک بزرگی باشد.

 

راننده ها و اس ام اس ها

 

همه ما می دانیم که یکی از علل تصادفات جاده ای استفاده راننده ها از تلفن همراه هنگام رانندگی است. تحقیقی نشان داده که ۴۷ درصد افراد بزرگسال که از پیام های متنی استفاده می کنند، عادت دارند در حال رانندگی پیام بخوانند یا بفرستند. این تحقیق روی ۲۲۵۲ فرد بزرگسال طی دو ماه انجام شده که از این میان ۱۹۱۷ نفر صاحب تلفن همراه بوده اند و ۱۱۸۹ نفر بیان کردند که از پیام های متنی استفاده می کنند. ۸۲ درصد امریکایی های بالای هجده سال تلفن همراه دارند و ۵۸ درصد از آن ها از پیام متنی استفاده می کنند. حال آن که حدود ۷۵ درصد نوجوانان تلفن همراه دارند که ۶۶ درصد پیام متنی می فرستند. از این میان، مردان کمی بیش از زنان تمایل به استفاده از پیام های متنی هنگام رانندگی دارند، یعنی ۵۱ درصد در مقایسه با ۴۲ درصد.

 

اما تنها ارسال و دریافت پیام در پشت فرمان اتومبیل نیست که چنین طرفدار دارد، بلکه صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی نیز به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. تحقیق نشان داده که ۶۱ درصد بزرگسالان هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت می کنند که از این میان افراد بین ۳۴ تا ۴۵ ساله بیشتر به این کار اقدام می کنند چیزی حدود ۸۶ درصد. به احتمال تا چند وقت دیگر باید موضوع را این طور بیان کنیم : «افراد هنگام اس ام اس زدن رانندگی هم می کنند!»

منابع:

آرس تکنیکا ؛ رویترز ؛ پی سی مگزین ؛ ماهنامه شبکه


گردنبند بسیار زیبا نقره به همراه آب زمزم و آیت الکرسی

امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه


Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:رانندگی هنگام اس ام اس زدن !,
ارسال توسط محمد رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی